?>

“EN ZORLU BELEDİYECİLİK PROJESİ”

Meclis Başkanı kim olacak?

AK Parti koalisyonu hangi partiyle kuracak?

Koalisyon kurulursa ömrü ne kadar olacak?

Erken seçim olur mu?

Bu günlerde moda söylemler ve merak edilen konular bunlar.

 

Ben bunlardan bahsetmeyeceğim.

Bu gün biraz belediyecilik işlerinden dem vuralım.

Bizim yeni yetmelik yıllarımızda İzmir Belediye Başkanı Adalet Partili Osman Kibar’dı. Kendisine “Asfalt Osman” derlerdi. Başkanın işi gücü, nerede boş bir alan bulursa asfalt dökmek idi.

Zaten Belediye Başkanlarının “uyanık” olanları ya asfalt döker,ya da parke taşı döşermiş.

Çünkü yapılan iş ahalinin gözünün önünde olduğu için prim yapma işi banko, yani garanti…

En istenmeyen ve zorlu iş ise, altyapı yatırımları.

Altyapı yaparak ikinci defa seçilen belediye başkanı çok azmış.

Neden diyeceksiniz?

Çünkü altyapının çok bezdirici, bıktırıcı, insanların sabrını taşırıcı bir yatırım olması bir yana; çok pahalı bir yatırım olması da işin cabası…

Bakın size Gölhisar’ın altyapı projesi hakkında kısaca bilgi verirsem konuyu daha kolay anlatmış olurum.

7 Nisan 2014 de görevi devraldıktan iki hafta sonra hemen altyapı yatırımı için Antalya İller Bankasının kapısını çaldım. Türkiye’de bu kadar kısa zamanda ve hızlı olarak harekete geçen bir başka belediye başkanı yoktur sanırım. Çünkü ilk birkaç haftada belediye başkanları henüz kutlama için geleni- gideni ağırlamakla meşguldür değil mi?

Neyse efendim, şansımız yaver gitti, o günkü Bölge Müdürümüz de ilgi gösterdi sağ olsun, altyapıyı 2015 ek ödeneğine aldırabildik. Tarih: 21 Nisan 2014.

Sonra hızla projenin çizilmesine geçildi. İlçenin tüm kanalizasyon ve içme suyu şebekesi değişecek ve 25 kilometre de yeni yağmur suyu şebekesi yapılacaktı. (Şu anda yağmur suyu şebekemiz yok)

Sıkı takipler, mühendislerle görüşmeler vs. derken bizim proje çizimi Aralık aylarında filan bitti. Sonra bunun 10 civarında bir mühendis grubu tarafından incelenme ve kontrol aşaması başladı. Kışın en cafcaflı olduğu Ocak-Şubat ayları bu projelerin gözden geçirilmesi ve kontrolüyle geçti.

Sonra ihale süreci başladı…

Yaklaşık maliyet çalışması, İller Bankası Genel Müdürlüğünden kredinin kesinleşmesi, 40 gün ilan süresi derken, tarihler 22 Nisan 2015 e geldi.

Yani ilk başvurudan tam bir yıl sonra…

Ankara’da ihalesi yapıldı. İhaleye Türkiye’nin 49 büyük firması katıldı. Çünkü işin parasal boyutu büyüktü. 54 Milyon(Yani trilyon…)TL.

Bu proje Gölhisar’ın şimdiye kadar gördüğü en kapsamlı ve pahalı proje idi. Bundan sonra da 40-50 yıl böylesine pahalı bir projeyi belki Gölhisar görmeyecekti.

Gerçi Gölhisar’lı hemşerilerimizin desteğiyle başardığımız 80 kilometre uzaklıktan gelecek olan doğalgaz hattı projemizin yaklaşık maliyetini şimdiden bilemiyoruz. Altyapı rakamlarını geçerse sadece doğalgaz geçer. Şimdilerde Acıpayam ovasında mühendislik ve istimlak çalışmaları sürüyor.

Neyse dönelim tekrar Altyapı ihalesine…

Şimdi vatandaşlarımız sık sık soruyorlar haklı olarak…

“Altyapı çalışması ne zaman başlayacak?..”

Biz de cevap veriyoruz: “ Henüz ihaleyi kazanan firma belirlenmedi. O belirlenince yer teslimi yapılır, inşaatın başlaması muhtemelen Ağustos-Eylül aylarını bulur…”

İnşaat süresi de 900 gün…

Sözün özü…

Asfalt Osman gibi davransak Gölhisar’da çok “gönüle” girer, göz boyardık ama; şu anda her gün 5-6 tane kanalizasyon ve su patlağına giden ekiplerimiz başka hiçbir iş yapmadan sadece bu işe zaman ayırsa bile, yakın zamanda bu işe yetişemez hale gelirdi.

Üstelik 2014 yılında Gölhisar Belediyesinin kanalizasyon ve su patlağı için ödediği para; personel, araç, gereç, yakıt giderleri dahil 1 milyon(trilyon) tl ye yakın. …

Rakamlar “dehşet” değil mi?

Altyapı, işte böyle bir şey.

Tamiri bile milyonları buluyor…

yükleniyor..